Asiakkaat

Digital Workforcen digityöntekijät nopeuttavat palveluprosesseja jo useissa kymmenissä tietointensiivisissä organisaatioissa Pohjoismaissa. Nopeimmat ovat siirtyneet piloteista laajamittaiseen tuotantoon.

Digityöntekijöitä löytyy niin tietohallinnon, HR:n, asiakaspalvelun kuin back-officen tiimeistä. Toiminnoissa, joissa halutaan lisätä tietotyön tuottavuutta ja kasvattaa kilpailuetua älykkäällä automaatiolla.

Toimialat

  • Terveydenhuolto

  • Julkishallinto

  • Pankki- ja vakuutusala

  • BPO ja muut toimialat

Esimerkkejä automatisoiduista prosesseista

  • Saldo- ja korkotodistusten tilaus ja toimitus asiakkaalle

    Pankkien asiakkaat tarvitsevat tileistään, lainoistaan ja vakuuksistaan toisinaan todistuksia, yritykset erityisesti tilinpäätöksen yhteydessä. Todistusten tilaukset ajoittuvat kiireiseen vuodenvaihteeseen, eivätkä pankin toimihenkilöt suoriudu tehtävästä asiakaslupausten vaatimalla nopeudella. Aiemmin pankin toimihenkilö joutui hakemaan dataa monesta eri järjestelmästä sekä todistuksia tilattiin eri järjestelmistä. Manuaalinen prosessi kesti kokonaisuudessaan noin 20 minuuttia.

    Hyöty

    Nyt digityöntekijä hakee tiedot puolet nopeammin ja valmistelee todistuksen, joka lähetetään asiakkaalle.

    Toimiala

    Pankki- ja vakuutusala

  • Alaikäisen puolesta asiointi terveydenhuollon sähköisissä palveluissa

    Mikäli vanhempi haluaa asioida alaikäisen lapsensa puolesta sähköisiä ajanvarauksia, esimerkiksi neuvolassa tai kouluterveydenhuollossa, hakee hän oikeutta eLomakkeella. Kaupungin terveyspalveluiden sihteerit tarkistavat eLomakkeiden tiedot ja hakevat väestötietojärjestelmästä vanhempien tiedot, jotta voivat tarkistaa huoltajuuden. Tämä vie keskimäärin kaksi tuntia päivässä yhdeltä sihteeriltä.

    Hyöty

    Digityöntekijä lisää automatisoidusti eLomakkeen tiedot suunterveyden sekä perusterveydenhuollon järjestelmiin ja sihteeri tarkistaa huoltajuussuhteen Väestörekisterikeskuksesta. Aiemmin prosessiin meni useita päiviä, mutta nyt asiakas saa palvelun käyttöönsä jo pyyntöä seuraavana päivänä.

    Toimiala

    Julkishallinto

  • Sädehoitopotilaiden ajanvaraus

    Sädehoitopotilaiden ajanvaraus on manuaalinen prosessi, joka kuormittaa hoitohenkilökuntaa ja on altis virheille. Ensikertalaisille sädehoitopotilaille tehdään lähete, ja ensimmäisen ajanvarauksen perusteella sarja-ajanvaraus potilastietojärjestelmään. Hoitohenkilökunta käyttää useaa järjestelmää ja etsii vapaita aikoja kalenterinäkymästä.

    Hyöty

    Nyt digityöntekijä hakee vapaat ajat ja syöttää potilastiedot sekä varaa ajat suoraan järjestelmään. Virheitä tapahtuu huomattavasti vähemmän ja prosessi on nopeampi.

    Toimiala

    Terveydenhuolto

  • Palkkahallinnon muutostietojen automatisointi

    Palkkahallintoon erikoistuneen yrityksen palkkajärjestelmään tulee asiakkaan järjestelmistä tiedostoja, jotka luetaan järjestelmän sisään. Nämä sisältävät esimerkiksi palkansaajien muutostietoja, jotka tulee kirjata erilliselle tarkistuslomakkeelle tiettyjen vaatimusten mukaisesti ennen kuin palkanlaskija allekirjoittaa ja arkistoi lomakkeen.

    Hyöty

    Aikaisemmin tiedostojen läpikäynti ja tietojen kirjaaminen on tehty manuaalisesti. Nyt digityöntekijä hakee automatisoidusti tiedostot ja kirjaa vaaditut tiedot lomakkeelle arkistoitavaksi nopeasti ja tehokkaasti.

    Toimiala

    BPO